Waktu


PROGRAM ANTI BULI / GANGSTERISME DAN GEJALA SOSIAL

| Friday |

PROGRAM ANTI BULI / GANGSTERISME DAN GEJALA SOSIAL

         Remaja sering kali dikaikan dengan gejala jenayah yang banyak menimbulkan masalah di dalam kehidupan masa kini. Vandalisme, gangsterisme dan buli merupakan jenayah yang seringkali kita dengan melalui media elektronik, media cetak mahupon percakapan orang ramai. Gejala ini sememangnya menimbulkan pelbagai masalah negatif dan secara langsung mempengaruhi jiwa remaja yang mudah memberontak dan ingin mencuba sesuatu yang baru. 

         Bagi menangani isu ini di peringkat sekolah rendah lagi, pihak sekolah khususnya Unit Kaunsling telah menjalankan satu program ceramah anti buli / gangsterisme dan gejala sosial  pada 24 Mei 2016 bertempat di kafeteria SK Paya Rumput. Ceramah itu telah disampaikan oleh pegawai polis dari IPK Bukit Beruang iaitu ASP Mohd Syukor B. Saad dan Tuan. Huzaimi.    

          Di harap para pelajar dapat mengambil ikhtibar dan nasihat yang telah disampaikan oleh penceramah itu tadi. Ribuan ucapan terima kasih diucapkan kepada Tuan Huzaimi dan juga ASP Mohd Syukor kerana sudi meluangkan masa untuk memberi ceramah serta nasihat kepada murid-murid tahun 5 SKPR.


0 comments:

Post a Comment

Pautan

Speed Test

Test your Internet connection speed at Speedtest.net

Followers